'İsot biberinin pazar potansiyelinin artırılması' toplantısı

Harran Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen Urfa İsot Biberinin Özelliklerinin Belirlenerek Pazar Potansiyelinin Artırılması Projesi Ceylanpınar Biber Üreticileri Birliği ile işbirliği içerisinde gerçekleştirildi.

Ekleme: 28.06.2016 22:25:02 / Güncelleme: 28.06.2016 22:25:02 / Güncel / Şanlıurfa Haberleri
Destek için 

Kalkınma Bakanlığı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından desteklenen ve Harran Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen Urfa İsot Biberinin Özelliklerinin Belirlenerek Pazar Potansiyelinin Artırılması Projesi Ceylanpınar Biber Üreticileri Birliği ile işbirliği içerisinde gerçekleştirildi.

GAP İdaresi Başkanlığı toplantı salonunda gerçekleşen toplantıya GAP İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil, Harran Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Taşaltın ve STK temsilcileri katıldı.

Söz konusu proje ile Şanlıurfa isot biberinin ayırt edici niteliklerini belirleyip pazarlama kapasitesi ve markalaşma potansiyeline destek sağlayarak bu ürünün üretimi ile uğraşan aile veya işletmelerin ekonomik gücünün artırılması amaçlanıyor.

Konu hakkında bilgi veren GAP İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil, “İsot ile ilgili çok fazla bilgi biliyoruz ama birçok şeyi de bilmiyoruz. Şimdiye kadar böyle bir çalışma olmadı. İlk defa Harran Üniversitesi ile birlikte bu isotu derinlemesine değerlendiriyoruz. 18 aylık bir çalışmamız bitti. Şimdi de sonuçları paylaşıyorduk. Hedefimiz isot ile ilgili gerçekleri ortaya çıkarmak ve bunun sonucunda kendimizi bu sonuçlara göre ayarlayarak pazarlama potansiyelini artırmak ve dünya ölçeğinde tanınmasını sağlamaktır. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlar olacaktır. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.”

İsotun hassas devalar içeren bir madde olduğunu söyleyen Harran Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Taşaltın ise, şöyle konuştu:

“Bu toplantıda hedef isotu tanıtmaktır. İnternete girip isot nedir denildiğinde bir şey bulamazsınız. İsot çok eczalar içeren ve hassas devalar içeren bir maddedir. Bunun reklamını dünyaya yapmak istiyoruz. Tıbbi olarak faydalarının açıklanması için isot içeriğinin bilinmesi lazım. Bu bilinip reklam edildiğinde fiyatı artacaktır.  Asıl hedefimiz isotu tanımak ve içeriğinde bilimsel olarak neler yatıyor onu tanımaktır.” (Ramazan Casuk-İLKHA)