• DOLAR 32.502
  • EURO 34.968
  • ALTIN 2429.585
  • ...

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, Ağustos ayında bir önceki aya göre yüzde 11,1 oranında arttı; Temmuz ayında 67,03 olan endeks değeri Ağustos ayında 74,44 oldu.

Hanenin maddi durum beklentisi endeksi 94,2 oldu

Hanenin maddi durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 6,6 oranında artarak Ağustos ayında 94,19 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının artmasından kaynaklandı.

Genel ekonomik durum beklentisi endeksi 101,9 değerine yükseldi

Temmuz ayında 89,82 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 13,5 oranında artarak, Ağustos ayında 101,95 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre arttığını göstermektedir.

İşsiz sayısı beklentisi endeksi 77 oldu

İşsiz sayısı beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 12,7 oranında artarak, Ağustos ayında 77,01 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısında düşüş bekleyenlerin artmasından kaynaklandı.

Tasarruf etme ihtimali endeksi 24,6 oldu

Tasarruf etme ihtimali endeksi yüzde 13,9 oranında arttı. Temmuz ayında 21,62 olan endeks, Ağustos ayında 24,62 değerine yükseldi. Bu artış, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığını göstermektedir.

Endeksin 100’den küçük olması kötümser durumu gösteriyor

Aylık tüketici eğilim anketi ile tüketicilerin kişisel mali durumlarına ve genel ekonomiye ilişkin mevcut dönem değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri ölçülmekte ve yakın gelecekte yapılması planlanan harcamalarına ve tasarruflarına ilişkin eğilimleri saptanıyor.

Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabilmektedir. Tüketici güven endeksinin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durumu, 100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu gösteriyor. (İLKHA)