• DOLAR 32.455
  • EURO 34.829
  • ALTIN 2438.673
  • ...
Okullarda ayın konusu 'Adalet' olarak işlendi
Google News'te Doğruhaber'e abone olun. 

Bingöl İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nce uygulamaya konulan “Başarıda Hedef 12 İçin 12 Adım Projesi” ile “Hedef 11 Değerler Eğitimi” uygulama faaliyetleri kapsamında Mart ayında il genelinde ki tüm okullar ve bağlı kuruluşlarda ‘Adalet’ değeri işlendi. İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Sarı, konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada ‘Adalet’ kavramının önemine değindi.

Değerler Eğitimini öğrencilere aşılamak amacıyla kentin muhtelif yerlerinde Mart ayının değeri olan ‘Adalet’ konusunu anlatan afişlerin Bingöl Belediyesi ile imzalanan ‘Değerler Eğitimi Protokolü’ çerçevesinde bilbortlara asıldığını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Sarı, “Değerler Eğitim projesi çerçevesinde ‘Olumlu Söylem’ etkinliğinde her ay bir değer ortaya koyuluyor. Bu değerler okullarımızda işlenerek, öğrencilerin benimsemesi planlanıyor. Toplumda insanlar arasındaki iletişimi güçlendiren bu değerler ne kadar güçlü olursa kalkınma o kadar hızlı olur. Öğrenciler, belirlenen değer konularını kaleme alarak öyküler yazıyor ve böylelikle bu değerleri benimseyerek öğreniyorlar. Proje çerçevesinde okullarımızda Mart ayında işlenmek üzere ‘Adalet’ değeri işlenmiştir.” dedi.

“Adaletin yalnızca eşit dağılım olarak algılanması ve aktarılması eksik bir tanımdır”

Bireyde bulunan adalet duygusunun, toplumda bir arada yaşama konusunda gerekliliğinin tartışılmaz bir gerçek olduğunu belirten Sarı, “Adalet duygusu, bireyde çocuk yaşlardan itibaren kendiliğinden bulunur. Bu duygu insanın benmerkezci başlangıcını dengeye sokarak insan ilişkilerinin düzenlemesinde yardımcı olur. Adaletin yalnızca eşit dağılım olarak algılanması ve aktarılması eksik bir tanımdır. Adalet duygusuna paylaşım, cömertlik, doğruluk, hoşgörü, hak, dürüstlük, eşitlik gibi diğer kavramlar da eşlik etmektedir. Gerçek adalet anlayışının, bu kavramları da bünyesinde barındıran bir anlayış olduğu unutulmamalıdır. Çocuklara öğretilen bilgiler taşa kazınan yazılar gibidir. Fakat çocukların genel olarak anlatılanları değil, gördüklerini ve yaşadıklarını daha fazla hayatlarına aktardıkları bilinmektedir. Bu noktada, adalet değerinin kazandırılması ebeveyn, eğitimci ve sürece katılan diğer öğelerin sunacağı tüm girdilerin, çocuk tarafından özümsenmesiyle oluşacaktır.” şeklinde konuştu.  (İLKHA)

Bu haberler de ilginizi çekebilir